Pivarska industrija u Hrvatskoj

Pivarska industrija u Hrvatskoj

Domaći pivarski sektor je vitalni čimbenik gospodarstva

Na hrvatskom tržištu je prisutno šest pivovara i 32 mikropivovare, a pivarski je sektor vitalni čimbenik nacionalnoga gospodarstva. Sektor proizvođača piva ima veliki utjecaj na hrvatsko gospodarstvo. U prilog tome govore rezultati Studije o utjecaju pivarske industrije na hrvatsko gospodarstvo .

Studiju je izradio Ekonomski institut, Zagreb u razdoblju od travnja do lipnja 2017. godine kako bi ocijenio ukupni utjecaj koji je sektor proizvođača piva ostvario u nacionalnom gospodarstvu u razdoblju od 2010. do 2015. godine.

Godišnja konzumacija po glavi stanovnika iznosi gotovo 80 litara, no treba uzeti u obzir da taj podatak uključuje i turiste koji dolaze u Hrvatsku u velikom broju. Kada bi njih izostavili, konzumacija piva per capita iznosila bi oko 64 litara, što bi nas svrstalo na 20. mjesto po potrošnji piva u EU.

1,8 posto BDP-a

Izravno i neizravno, u sektoru je stvoreno 4,2 milijarde bruto dodane vrijednosti (BDV), što predstavlja 1,8 % hrvatskog bruto domaćeg proizvoda (BDP-a), a ukupan učinak raste tijekom vremena. Proizvođači piva su neizravno kroz distributere, pogotovo ugostitelje, u 2015. g. ostvarili oko 2,4 milijarde kuna BDV-a i zapošljavali oko 16 tisuća ljudi, što znači da se oko 50 posto ukupno induciranih učinaka industrije piva odnosi na dodanu vrijednost koju ostvaruju ugostitelji i trgovci putem prodaje piva.

Pivarska industrija generira radna mjesta

Znatan je i doprinos hrvatskom gospodarstvu u pogledu broja zaposlenih. Kontinuiran i stabilan trend zapošljavanja u ovom sektoru potvrđuje i činjenica da je u svim granama pivarske industrije zaposleno više 23 000 ljudi, što predstavlja 2 posto od ukupnog broja zaposlenih u Hrvatskoj u 2015. godini. Na svako radno mjesto u sektoru, još 12 do 13 radnih mjesta neizravno je stvoreno u ostatku gospodarstva.

Stabilna, jaka i prosperitetna domaća pivarska industrija

Tržište piva u Hrvatskoj stabilno je i znatno nepromijenjeno. S godišnjom proizvodnjom od 3 348 000 hl piva, prema posljednjim podacima iz 2016. godine što nas svrstava na 21. mjestu od ukupno 31 europske zemlje u proizvodnji piva.

Primjetan je i porast izvoza hrvatskog piva, koji je u 2016. godini iznosio više od 815 tisuća hektolitara, odnosno 128 milijuna kuna. Pivo spada u vodeće izvozne prehrambene proizvode. te predstavlja 24 posto ukupne domaće proizvodnje piva.

Pivarska industrija u prvih osam mjeseci 2017. godine bilježi povećanje proizvodnje za 3 posto u odnosu na isto razdoblje 2016. godine.

Vodeći sektorski izvozni proizvod

Pivo bilježi suficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni koji je u 2016. godini iznosio 17 milijuna Eura. U 2016. godini izveli smo piva u vrijednosti 48,7 milijuna Eura što čini 2,8 posto poljoprivredno-prehrambenog izvoza. U odnosu na 2012. godinu izvoz piva u 2016. godini povećan je za 61 posto.

Nastavak ulaganja i društveno odgovorno djelovanje, promicanje odgovorne konzumacije te općenito razvoj piva kao kategorije, jamstvo su zadržavanja pivarskog sektora na poziciji vitalnog čimbenika hrvatskog gospodarstva koji sustavno doprinosi rastu i razvoju zemlje kroz stvaranje nove vrijednosti

Primjetan je i porast izvoza hrvatskog piva, koji je u 2014. godini iznosio više od 680 tisuća hektolitara, odnosno 337,4 milijuna kuna. Izvoz piva na desetom je mjestu izvoza svih prehrambenih proizvoda te predstavlja 20 posto ukupne domaće proizvodnje piva.

Uzlazni trendovi društveno odgovorne industrije

Osnovni ekonomski pokazatelji tržišta kao i pokazatelji broja aktivnih pivovara i mikropivovara, potrošnje, zapošljavanja i prihoda u državni proračun pokazuju da je industrija piva stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pokazuje uzlazne trendove te pruža siguran temelj za daljnji rast pivarstva i popratnih gospodarskih grana.

Osim pozitivnog utjecaja na cjelokupno domaće gospodarstvo, pivarska industrija jedina od alkoholnih industrija od 2008. godine sustavno provodi društveno odgovorne kampanje. Sve nacionalne kampanje odgovornog konzumiranja alkohola usredotočene su na ključne probleme zloupotrebe alkohola: alkohol i vožnju / sigurnost u prometu, prevenciju maloljetničke konzumacije alkohola i prevenciju opijanja kod svih dobnih skupina (tzv. binge drinking).