Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne kampanja je kojom članice Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a i Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske pozivaju na dosljedno provođenje zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina

Vizual kampanje Uključi savjest

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne naziv je nacionalne kampanje kojom vodeće članice Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore u partnerstvu s Ministarstvom zdravstva Republike Hrvatske pozivaju na dosljedno provođenje Zakona o trgovini kojim je zabranjena prodaja i Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti kojim je zabranjena konzumacija alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina.

Povod za pokretanje kampanje bila su iskustva s terena i rezultati istraživanja koji su pokazali da mladi ljudi, iako zakon to ne dopušta, zloupotrebljavaju alkohol zato što imaju tu mogućnost, odnosno zato što se dosljedno ne provodi zakon kojim je zabranjena prodaja alkohola maloljetnicima.

Stoga se kroz ovu kampanju, pokrenutu 2015. godine, želi uključiti savjest mnogih koji se nalaze u položaju da prodaju alkohol maloljetnicima kako bi se spriječile moguće pogubne posljedice konzumacije alkohola na organizam mladih koji je još u razvoju. Također, kroz ovu kampanju Udruženje želi jasno istaknuti svoj stav kad su u pitanju mladi i alkohol, a to jest da ne podržava maloljetničku konzumaciju te da je jedino umjerena i odgovorna konzumacija ono što je u dugoročnom interesu članica.

Aktivnosti kampanje

U prvoj godini kampanje, u partnerstvu s Cehom ugostitelja Hrvatske obrtničke komore i Udruženjem trgovaca Hrvatske gospodarske komore, sudjelovalo je tisuću kafića, klubova i trgovina diljem Hrvatske u sklopu kojih su bili istaknuti vizuali kampanje sa sloganom Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne.

Na svim partnerskim lokacijama educirali su se zaposlenici i prodajno osoblje o ciljevima kampanje te važnosti poštovanja zakona o zabrani prodaje i usluživanja alkoholnih pića u sprečavanju maloljetničke konzumacije i prodaje alkohola.

Štetne posljedice maloljetničke konzumacije alkohola

Maloljetnicima koji su pokušali kupiti alkohol bili su uručeni i edukativni letci o mogućim pogubnim kratkoročnim i dugoročnim posljedicama na njihovo mentalno i fizičko zdravlje i sigurnost. Naime, brojna istraživanja pijenja alkoholnih pića tijekom adolescencije utvrdila su visoku povezanost opijenosti i sudjelovanja u tučnjavama, skrivljenih prometnih nesreća, izlaganje riziku maloljetničke trudnoće i mnogih drugih štetnih posljedica.

Kampanju je pratio i televizijski spot u režiji Dalibora Matanića Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne te dodatne promotivne i edukativne aktivnosti kako bi se potaknula svijest javnosti o štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola.

Na svima nama je odgovornost zaštititi djecu i mlade

Iako su posljednji ESPAD-ovi rezultati iz 2015. u odnosu na 2011. godinu pokazali kako je u Hrvatskoj je zabilježeno lagano smanjenje dostupnosti alkohola mladima te da manje piju, mladi u Hrvatskoj su po konzumiranju alkohola na visokom petom mjestu unutar zemalja EU. Hrvatska se 2015. godine nalazi čak nešto više iznad prosjeka ostalih zemalja nego što je bila 2011. godine.

Pokazali su to rezultati Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola i uzimanju droga među učenicima, “The European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD 2015)” koje se od 1995. godine svake četiri godine provodi među 15 do 16 godišnjacima u tridesetak europskih zemalja, uključujući Hrvatsku.

Prema posljednjim podacima ESPAD 2015., u posljednjih 12 mjeseci 81,9 posto učenika konzumiralo je alkohol, dok je 54,7 posto učenika izjavilo kako je pilo alkohol u posljednjih 30 dana.

Posebno zabrinjava prisutan obrazac pijenja mladih ispijajući pet i više alkoholnih pića u jednoj prigodi tzv. bingedrinking.U posljednjih 30 dana 46,8 posto učenika izjavilo je kako je pilo pet ili više pića najmanje jednom. Također, više od tri četvrtine ispitanika (78%) navodi da im je alkohol lako ili vrlo lako dostupan. U Hrvatskoj 87 posto učenika navodi da je alkohol lako ili vrlo lako dostupan.