Ovako je počelo

Ovako je počelo

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne kampanja je pokrenuta 2015. godine, a u njoj članice Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a i Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske pozivaju na dosljedno provođenje zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina

Vizual kampanje Uključi savjest

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne naziv je nacionalne kampanje kojom vodeće članice Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore u partnerstvu s Ministarstvom zdravstva Republike Hrvatske već tri godine pozivaju na dosljedno provođenje Zakona o trgovini kojim je zabranjena prodaja i Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti kojim je zabranjena konzumacija alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina.

Povod za pokretanje kampanje bila su iskustva s terena i rezultati istraživanja koji su pokazali da mladi ljudi, iako zakon to ne dopušta, zloupotrebljavaju alkohol zato što imaju tu mogućnost, odnosno zato što se dosljedno ne provodi zakon kojim je zabranjena prodaja alkohola maloljetnicima.

Od 2015. godine, kroz nacionalnu se kampanju želi uključiti savjest mnogih koji se nalaze u položaju da prodaju alkohol maloljetnicima kako bi se spriječile moguće pogubne posljedice konzumacije alkohola na organizam mladih koji je još u razvoju. Također, kroz kampanju Udruženje želi jasno istaknuti svoj stav kad su u pitanju mladi i alkohol, a to jest da ne podržava maloljetničku konzumaciju te da je jedino umjerena i odgovorna konzumacija ono što je u dugoročnom interesu članica.

Aktivnosti kampanje

Dosad je u kampanju, u partnerstvu s Cehom ugostitelja Hrvatske obrtničke komore i Udruženjem trgovaca Hrvatske gospodarske komore, sudjelovalo oko tisuću kafića, klubova i trgovina diljem Hrvatske u sklopu kojih su bili istaknuti vizuali kampanje sa sloganom Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne.

Na svim partnerskim lokacijama educirali su se zaposlenici i prodajno osoblje o ciljevima kampanje te važnosti poštovanja zakona o zabrani prodaje i usluživanja alkoholnih pića u sprečavanju maloljetničke konzumacije i prodaje alkohola.

Kampanju je pratio i televizijski spot u režiji Dalibora Matanića Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne te dodatne promotivne i edukativne aktivnosti kako bi se potaknula svijest javnosti o štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola.