Nastavlja se zajednička kampanja vodećih domaćih pivarskih tvrtki i Ministarstva zdravstva

Nastavlja se zajednička kampanja vodećih domaćih pivarskih tvrtki i Ministarstva zdravstva

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne kampanja je kojom članice Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a i Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske, a ove godine i vodeći trgovački lanci, pozivaju na dosljedno provođenje zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina

Nastavak aktivnosti

Društveno odgovorna kampanja Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne provodi se već treću godinu, a pokrenulo ju je Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore u partnerstvu s Ministarstvom zdravstva Republike Hrvatske. Najavljene su aktivnosti koje će se provoditi do kraja ove godine, a ovaj put kampanju podržavaju i vodeći trgovački lanci Konzum i Spar Hrvatska, s glavnim ciljem podizanja svijesti o provedbi zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

Želja uključenih u projekt je prenijeti željenu poruku te utjecati na savjest i ponašanje svih koji se nalaze u situaciji da prodaju i poslužuju alkohol maloljetnicima.

Edukacija

Ove godine kampanja se provodi u suradnji s trgovačkim lancima Konzumom i Spar Hrvatska na gotovo 300 prodajnih mjesta diljem zemlje. Na prodajnim mjestima istaknuti su vizuali kampanje s glavnom komunikacijskom porukom UKLJUČI SAVJEST – PONEKAD DJECI TREBA REĆI NE. Plakati, naljepnice i bedževi s ovom komunikacijskom porukom imaju ulogu potaknuti svijest javnosti o potencijalnim štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola. Tomu je prethodila edukacija prodajnog osoblja trgovačkih lanaca o ciljevima kampanje jer su oni glavni pokretači prema krajnjim kupcima, odnosno maloljetnicima. Pogledajte i video koji je napravljen upravo u tu svrhu.

Na svima nama je odgovornost zaštititi djecu i mlade

Iako su posljednji ESPAD-ovi rezultati iz 2015. u odnosu na 2011. godinu pokazali kako je u Hrvatskoj je zabilježeno lagano smanjenje dostupnosti alkohola mladima te da manje piju, mladi u Hrvatskoj su po konzumiranju alkohola na visokom petom mjestu unutar zemalja EU. Hrvatska se 2015. godine nalazi čak nešto više iznad prosjeka ostalih zemalja nego što je bila 2011. godine.
Pokazali su to rezultati Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola i uzimanju droga među učenicima, “The European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD 2015)” koje se od 1995. godine svake četiri godine provodi među 15 do 16 godišnjacima u tridesetak europskih zemalja, uključujući Hrvatsku.

Prema posljednjim podacima ESPAD 2015., u posljednjih 12 mjeseci 81,9 posto učenika konzumiralo je alkohol, dok je 54,7 posto učenika izjavilo kako je pilo alkohol u posljednjih 30 dana.

Posebno zabrinjava prisutan obrazac pijenja mladih ispijajući pet i više alkoholnih pića u jednoj prigodi tzv. bingedrinking.U posljednjih 30 dana 46,8 posto učenika izjavilo je kako je pilo pet ili više pića najmanje jednom. Također, više od tri četvrtine ispitanika (78%) navodi da im je alkohol lako ili vrlo lako dostupan. U Hrvatskoj 87 posto učenika navodi da je alkohol lako ili vrlo lako dostupan.

Vizual kampanje Uključi savjest